Online telefooncentrale

Toe aan een nieuwe telefooncentrale, maar geen zin om te investeren in een PBX? Kies dan voor FlexPBX, de online telefooncentrale van gnTel.

FlexPBX is de redundant uitgevoerde online telefooncentrale van gnTel. Met FlexPBX beschikt u over een onbeperkt aantal toestelpoorten en alle basisfunctionaliteiten van een telefooncentrale, voor één vaste prijs per maand. De enige beperking zit in het aantal gelijktijdige externe gesprekken.

FlexPBX kan worden afgenomen op basis van 4, 8, 12, 16, 20, 30, 45, 60, 75, 90 of 250 simultane, externe gesprekken. Daarnaast zijn functionaliteiten als open en gesloten tijden, huntgroepen, voicemail, wachtrijen, IVR’s keuzemenu’s, Free Seating, e.d. inbegrepen.

Online telefooncentrale van gnTel

Een volledig redundante online telefooncentrale voor een vaste prijs per maand.

Altijd bereikbaar

Omdat FlexPBX redundant is uitgevoerd, heeft u altijd de beschikking over uw online PBX. De toestellen melden zich via uw internetverbinding aan op uw FlexPBX. Valt uw internetverbinding uit, dan schakelen we inkomende gesprekken automatisch door, bijvoorbeeld naar uw mobiel. Zo mist u nooit een gesprek!

Online beheer

In de online “Mijn gnTel” omgeving kunt u als FlexPBX gebruiker de bereikbaarheid achter uw telefoonnummer(s) en/of extensie(s) zelf beheren. Zo kunt u kiezen tussen vooraf ingestelde sets van open en gesloten tijden en kunt u zelf instellen naar welk nummer of welke extensie uw telefoonnummer moet doorschakelen.

“Mijn gnTel ” is speciaal ontwikkeld voor gebruik op een smartphone of tablet en is gratis voor gnTel klanten. Op de inlogpagina van mijn.gntel.nl kunt u lezen hoe u eenvoudig “Mijn gnTel ” als web-app op uw smartphone installeert.

Wat is een online telefooncentrale?

Een online telefooncentrale, ook wel een cloud telefooncentrale, virtuele telefooncentrale of VoIP-telefooncentrale genoemd, is een centrale die niet fysiek bij u op locatie staat zoals een traditionele telefooncentrale (PBX of PABX), maar in een datacenter van de provider. De online centrale is toegankelijk via een IP-netwerk zoals het internet of het bedrijfsnetwerk, waardoor telefonie niet meer over de reguliere telefoonlijnen, maar over uw huidige internetverbinding loopt. Zodoende voldoet één infrastructuur voor uw zakelijke internet én zakelijke telefonie.

De telefooncentrale van gnTel is een dubbel uitgevoerde VoIP-centrale die wordt aangeboden onder de naam FlexPBX. FlexPBX kan worden afgenomen op basis van 4, 8, 12, 16, 20, 30, 45, 60, 75, 90 of 250 simultane, externe gesprekken. Het aantal ‘toestelpoorten’ van onze online telefooncentrale is onbeperkt. De enige beperking zit in het aantal gelijktijdige externe gesprekken.

De voordelen van online telefooncentrale van gnTel

  • Volledig redundante telefooncentrale
  • Eenvoudig en snel te upgraden in zowel capaciteit als diensten
  • Geen eenmalige kosten
  • Telefoonnummers meenemen
  • FlexPBX van gnTel kunt u gebruiken vanaf meerdere locaties
  • Koppelen aan meerdere telefoonnummers
  • Snel en flexibel aanpassen aan het gewenste aantal lijnen
  • Standaard online rapportages inzien
  • De belbundel Zorgeloos bellen is aan te bieden in combinatie met FlexPBX en FlexConnect.

Hoe werkt een online telefooncentrale?

Een telefooncentrale in de cloud staat op een beveiligde server en moet 24/7 beschikbaar zijn. Daarom is de FlexPBX van gnTel redundant uitgevoerd. VoIP-telefoons melden zich via de internetverbinding aan op de FlexPBX; dit kan altijd en vanaf iedere plek ter wereld. Hierdoor leent een online telefooncentrale zich uitstekend voor organisaties met flexwerkers, thuiswerkers of medewerkers die veel onderweg zijn, evenals organisaties met meerdere vestigingen.

Hoe werkt telefonie in de cloud?

Bij cloud telefonie, ook wel VoIP bellen of Hosted VoIP genoemd, belt u niet via een traditionele telefoonlijn, maar via het internet. Het gesprek wordt daarbij omgezet in datapakketjes en via een netwerkverbinding verzonden naar de ontvanger. De datapakketjes worden vervolgens weer omgezet naar een analoog signaal zodat er geluid te horen is.

Kan ik mijn online telefooncentrale zelf beheren?

Als FlexPBX eenmaal is ingericht, kunt u online toegang krijgen om uw online telefooncentrale te beheren. U kunt uw online telefooncentrale ook door een partner van gnTel laten beheren.

Welke functionaliteiten zijn inbegrepen bij een online telefooncentrale?

FlexPBX beschikt standaard over alle basisfunctionaliteiten van een telefooncentrale, zoals openings- en sluitingstijden, huntgroepen, voicemail, wachtrijen, IVR keuzemenu’s en Free Seating.

Wat kost een online telefooncentrale?

Voor een online telefooncentrale van gnTel betaalt u een vast bedrag per maand afhankelijk van het aantal simultane, externe gesprekken. FlexPBX kan worden afgenomen op basis van 4, 8, 12, 16, 20, 30, 45, 60, 75, 90 of 250 simultane, externe gesprekken. Neemt u bijvoorbeeld vier simultane, externe gesprekken af, dan houdt dit in dat u met maximaal vier externe lijnen tegelijkertijd kan worden gebeld. Onderling bellen is binnen FlexPBX onbeperkt. FlexPBX kent geen eenmalige kosten.

Wat voor onderhoud vereist een online telefooncentrale?

De verantwoordelijkheid voor onderhoud, updates, systeemprestaties, beveiliging en monitoring van de online telefooncentrale ligt bij de provider. Hierdoor heeft u geen onderhoudscontracten meer nodig voor uw telefooncentrale. Met een online telefooncentrale profiteert u dus van de kostenbesparende voordelen van een modern telefoniesysteem, zonder de kosten en zorgen voor (aanschaf en) onderhoud.

Is een online telefooncentrale wel betrouwbaar?

De online telefooncentrale van gnTel is erg betrouwbaar. Als een traditionele telefooncentrale uitvalt, dan is uw bedrijf niet meer bereikbaar. Onze online telefooncentrale is echter redundant uitgevoerd en draait vaak in meerdere datacenters; valt de een uit, dan neemt de ander het over. Hierdoor is en blijft uw onderneming altijd bereikbaar. En wat als uw internetverbinding uitvalt? Dan schakelen we inkomende gesprekken automatisch door, bijvoorbeeld naar uw mobiel.

Wat als ik geen online telefooncentrale heb, maar wél gebruik wil maken van cloud telefonie?

Heeft u recent een nieuwe telefooncentrale aangeschaft of is uw huidige telefooncentrale nog niet helemaal afgeschreven? Dan is de overstap naar cloud telefonie vaak niet rendabel. De bestaande hardware moet immers vaak vervangen worden door IP-hardware. Een SIP trunk biedt dan uitkomst. Hiermee wordt een directe internetverbinding tussen een fysieke telefooncentrale op locatie met de telefooncentrale van de provider tot stand gebracht, in dit geval het VoIP-platform van gnTel. Hierdoor kunt u uw huidige telefooncentrale behouden, maar wel voordelig cloud bellen.

Iets voor u?

Bent u toe aan een nieuwe telefooncentrale, maar wilt u niet investeren in een PBX? Dan is FlexPBX, de online telefooncentrale van gnTel, de juiste keuze voor u. Meer weten over onze online telefooncentrale? Neem dan gerust contact met ons op.

Stap over op FlexPBX inplaats te blijven investeren in achterhaalde technologie.