Problemen met bellen of vragen over instellingen?

Op deze pagina vind je meer informatie over support van gnTel en wat je kunt doen. Kun je niet bellen of gebeld worden? In veel gevallen kun je dat zelf oplossen met veel gestelde vragen hieronder. Zoek je een handleiding of een formulier? Klik dan hier.

  • Herstart in deze volgorde de verschillende apparaten: het modem van je internetverbinding, eventuele routers/switches, wacht enkele minuten en start vervolgens alle telefoontoestellen opnieuw op door minimaal 15 seconden de stroom er af te halen. Onderbreek het opstarten van de telefoontoestellen NIET!
  • Ga na of er onlangs iets is veranderd in het netwerk, bijvoorbeeld een nieuw modem, een nieuwe router of een ge-update firewall. Is dat het geval, dan ligt in alle gevallen de oorzaak bij een van de gewijzigde componenten in je netwerk. Neem in dit geval contact op met je netwerk/systeembeheerder.
  • gnTel telefonie maakt gebruik van je internetverbinding. Controleer eerst of de internetverbinding die je gebruikt voor je telefonie naar behoren werkt. Zo niet, neem contact op met je internetprovider en herstel je internetverbinding. Herstart vervolgens alle telefoontoestellen door minimaal 15 seconden de stroom er af te halen. Onderbreek het opstarten van de telefoontoestellen NIET!
  • Kijk op meldingen gnTel of er onverhoopt een storing is op het gnTel platform.
Category: Storing

Om gebeld te kunnen worden moet je toestel aangemeld staan bij gnTel. Vraag aan je gnTel partner of je toestel geregistreerd is. Is dit het geval, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je router en/of firewall. Zie ook: ‘Wat kan ik zelf doen om een storing te verhelpen’.
Of:

Op je toestel staat mogelijk ‘forward all’ ingesteld of ‘do not disturb’. Controleer dit en hef deze instelling op. Zie de handleiding van je toestel hoe je de ‘forward all’ of ‘do not disturb’ op moet heffen.

Category: Storing

Schakel de ‘forward all’ uit op je toestel. Deze staat ingesteld met een niet bestaand telefoonnummer. Zie de handleiding van je toestel hoe je de ‘forward all’ op moet heffen.

Category: Storing

Uw telefoonaccount heeft een blokkade voor het bellen naar die betreffende bestemming. Neem contact op met je gnTel partner om deze bestemmening te laten de-blokkeren.

Category: Storing

Om gebeld te kunnen worden moet je toestel aangemeld staan bij gnTel. Vraag aan je gnTel partner of je toestel geregistreerd is. Is dit het geval, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je router en/of firewall. Zie ook: ‘Wat kan ik zelf doen om een storing te verhelpen’.

Category: Storing

Dit kan meerdere oorzaken hebben, het ligt zeer waarschijnlijk aan je internetverbinding. Om gebeld te kunnen worden moet je toestel aangemeld staan bij gnTel. Vraag aan je gnTel partner of je toestel geregistreerd is. Is dit het geval, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je router en/of firewall. Zie ook: ‘Wat kan ik zelf doen om een storing te verhelpen’.

Category: Storing

Faxen is een oud protocol voor analoge lijnen. Moderne telefonie is digitaal en dit levert mogelijk een aantal problemen op met faxen.

  • Fax lukt vanaf het begin niet
    Tijdens het opzetten van een verbinding met de fax van een andere partij proberen de machines tot overeenstemming te komen over de fax snelheid en het protocol. Als dit niet lukt kunnen er een aantal errors verschijnen: No carrier, Comrec, Failure to train modem. Probeer de fax op een later tijdstip nog een keer te verzenden. Vooral faxen met het buitenland is hier gevoelig voor.
  • Fax stopt halverwege
    Tijdens het faxen vraagt de verzendende partij regelmatig aan de ontvangende partij of het nog goed gaat. Als hier te veel tijd tussen zit, bijvoorbeeld door een groot kleurvlak, is er lang stilte vanuit 1 kant en kan de carrier (provider) de verbinding verbreken. Als een fax bericht incompleet is probeer dan de fax in kleinere batches (max 30 pagina’s) en met minder kleur te verzenden.
Category: Storing

In geval van een storing op het gnTel platform, kun je hierover informatie vinden op http://meldingen.gntel.nl/ . Op deze website vind je informatie over het tijdstip en de aard van de storing. Ook wordt hier gemeld wanneer de storing is verholpen en wat je eventueel moet doen om weer gebruik te kunnen maken van telefonie via het gnTel platform.

Category: Storing

Load More

Om gebruik te maken van VoIP zijn speciale telefoontoestellen nodig. VoiP telefoontoestellen zijn in alle soorten en maten verkrijgbaar. Van een eenvoudige bureautoestel tot uitgebreide receptie- en secretaresse toestellen. Ook draadloze toestellen (DECT) behoren tot de mogelijkheden. De meeste toestellen zijn uit te breiden met bijvoorbeeld een (draadloze) headset of een uitbreidingsmodule voor extra snelkeuze toetsen, bijvoorbeeld voor gebruik als receptietoestel.

VoIP telefoontoestellen worden aangesloten met een standaard CAT5 netwerkkabel (of CAT 5e of CAT 6). Dit is in de meeste bedrijven de standaard aansluiting voor het computernetwerk. Elk standaard ADSL modem en router heeft een CAT5 aansluitingen. Thuiswerkers kunnen hun VoiP toestel dan ook eenvoudig op het thuis netwerk aansluiten.

Dit is hardware waarvan in samenwerking tussen de fabrikant of distributeur en gnTel is vastgesteld dat het werkt in combinatie met de gnTel telefoniediensten. gnTel is door de fabrikant en/of distributeur gecertificeerd als een SIP provider waarmee de hardware correct kan samenwerken. De leverancier van de hardware kan ondersteuning leveren om de gnTel telefoniediensten werkend te krijgen in combinatie met deze hardware.

  • Ascom IP DECT (PBS) v4.1.24 / 4.1.24w / id 62 v3.2.22, Ascom Nederland
  • Axeos AOX 319i VoIP PBX, Axeos
  • innovaphone IP302 versie 8.00, Com8.be
  • Patton Smart Node, Tiptel Nederland
  • Tiptel / Kirk Wireless 6000, Tiptel Nederland
  • Xelion, Xelion
  • Robin Smartview

Dit is hardware of software waarvan door gnTel is vastgesteld dat het werkt in combinatie met de gnTel telefoniediensten. Hiervoor is er een gnTel basis configuratiehandleiding beschikbaar die up-to-date wordt gehouden. gnTel kan ondersteuning leveren bij het instellen van de hard-, of software om de gnTel telefoniediensten werkend te krijgen in combinatie met deze hard-, en software.

  • Cisco SPA 525 G2
  • Counterpath Bria softphone
  • Counterpath X lite softphone
  • Gigaset N 510 IP pro
  • Tiptel 284 en 286 IP
  • XRS 5440
  • Robin Smartview
  • Yealink T-serie

Als je onze e-mails niet ontvangt kan het zijn dat je provider deze als spam heeft aangemerkt. Wat je kun doen hangt af van welk email-programma je gebruikt.

Gmail

Gmail slaat e-mail waarvan het denkt dat het spam is op in een apart map. Deze map vind je links in de lijst met mappen. Klik op de naam van de map om de inhoud te zien. Controleer of je een e-mail van gnTel vindt. Als dit het geval is kun je Gmail vertellen dat het geen spam is door op de button ‘Not spam’ te klikken. In het vervolg worden onze e-mails dan in je inbox bezorgd.

Load More

Je gebruikt hiervoor voip.gntel.nl

Je gebruikt hiervoor stun.gntel.nl

Je gebruikt hiervoor ntp.gntel.nl

  • gnTel stuurt audio uit via een willekeurige poort in de range 10.000 – 20.000 en vanaf een IP-adres uit haar ranges (194.140.246.0/24, 91.215.4.0/22).
  • De audio wordt gestuurd naar de poort die het toestel heeft opgegeven, tenzij wordt gedetecteerd dat de router een poorttranslatie heeft toegepast. gnTel zal dan de getransleerde poort gebruiken(*).
  • gnTel verwacht de audio op een per gesprek bepaalde poort in de range 10.000 – 20.000 te ontvangen.

(*) Dit kan pas door het gnTel-platform worden gedetecteerd, als het toestel begint met sturen van audio. Het is dus in deze situatie mogelijk dat tijdens het begin van een telefoongesprek de audio stream van gnTel naar het toestel via de verkeerde poort wordt gestuurd. Dit valt op doordat het eerste gedeelte van het gesprek wegvalt.

  • gnTel stuurt standaard haar SIP-berichten uit via poort 5060, tenzij het toestel verbinding zoekt met poort 38388. In dat geval sturen wij SIP-berichten uit via poort 38388. In beide gevallen vanaf adres voip.gntel.nl (momenteel 91.215.4.140).
  • gnTel stuurt haar SIP-berichten naar de poort die door het desbetreffende toestel wordt opgegeven, tenzij wordt gedetecteerd dat de router een poorttranslatie heeft toegepast. gnTel zal dan de getransleerde poort gebruiken.
  • Het gnTel platform luistert voor SIP-berichten zowel op poort 5060 als op poort 38388.

Bij meerdere toestellen achter een router is het vrijwel zeker dat de router poort-translatie zal toepassen. De router gebruikt dan aan de publieke zijde andere poortnummers dan de toestellen zelf opgeven. Het is dus vooraf niet met zekerheid te zeggen wat de daadwerkelijke poorten zullen zijn die ons platform als afzenderpoort ziet bij zowel RTP-, als SIP-berichten.

Het is dan van belang dat de router in de NAT-tabel entries langer vasthoudt dan de maximale tijd tussen 2 berichten van het toestel (in veel gevallen de registratie-tijd van het toestel), dit betekent:

  • dat de NAT-tabel voldoende groot moet zijn en
  • dat de timeout op NAT-entries langer moet zijn dan de registratie-tijd van het toestel.

Als niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, zal de router inkomend verkeer vanaf het gnTel platform afbreken in plaats van het bij het toestel af te leveren. In het toestel is het uiteraard ook mogelijk de registratie-tijd aan te passen. Pas deze registratie-tijd aan naar een tijdspanne die binnen de tijdspanne valt waarin de router de entries in de NAT-tabel vasthoudt.

SIP responses zijn codes die binnen het SIP protocol worden gebruik voor de communicatie tussen devices. SIP responses zijn een antwoord op de SIP requests die worden gebruikt om bijvoorbeeld een telefoongesprek te initiëren.

Onderstaand een overzicht van de SIP responsecodes.

1xx – Informational Responses

  • 100 Trying
  • 180 Ringing
  • 181 Call Is Being Forwarded
  • 182 Queued
  • 183 Session Progress

2xx – Successful Responses

  • 200 OK
  • 202 accepted: It Indicates that the request has been understood but actually can’t be processed

3xx – Redirection Responses

  • 300 Multiple Choices
  • 301 Moved Permanently
  • 302 Moved Temporarily
  • 305 Use Proxy
  • 380 Alternative Service

4xx – Client Failure Responses

  • 400 Bad Request
  • 401 Unauthorized (Used only by registrars or user agents. Proxies should use proxy authorization 407)
  • 402 Payment Required (Reserved for future use)
  • 403 Forbidden
  • 404 Not Found (User not found)
  • 405 Method Not Allowed
  • 406 Not Acceptable
  • 407 Proxy Authentication Required
  • 408 Request Timeout (Couldn’t find the user in time)
  • 409 Conflict
  • 410 Gone (The user existed once, but is not available here any more.)
  • 412 Conditional Request Failed
  • 413 Request Entity Too Large
  • 414 Request-URI Too Long
  • 415 Unsupported Media Type
  • 416 Unsupported URI Scheme
  • 417 Unknown Resource-Priority
  • 420 Bad Extension (Bad SIP Protocol Extension used, not understood by the server)
  • 421 Extension Required
  • 422 Session Interval Too Small
  • 423 Interval Too Brief
  • 424 Bad Location Information
  • 428 Use Identity Header
  • 429 Provide Referrer Identity
  • 433 Anonymity Disallowed
  • 436 Bad Identity-Info
  • 437 Unsupported Certificate
  • 438 Invalid Identity Header
  • 480 Temporarily Unavailable
  • 481 Call/Transaction Does Not Exist
  • 482 Loop Detected
  • 483 Too Many Hops
  • 484 Address Incomplete
  • 485 Ambiguous
  • 486 Busy Here
  • 487 Request Terminated
  • 488 Not Acceptable Here
  • 489 Bad Event
  • 491 Request Pending
  • 493 Undecipherable (Could not decrypt S/MIME body part)
  • 494 Security Agreement Required

5xx – Server Failure Responses

  • 500 Server Internal Error
  • 501 Not Implemented: The SIP request method is not implemented here
  • 502 Bad Gateway
  • 503 Service Unavailable
  • 504 Server Time-out
  • 505 Version Not Supported: The server does not support this version of the SIP protocol
  • 513 Message Too Large
  • 580 Precondition Failure

6xx – Global Failure Responses

  • 600 Busy Everywhere
  • 603 Decline
  • 604 Does Not Exist Anywhere
  • 606 Not Acceptable

Load More

FlexMobile is een app op je Android-toestel of iPhone waarmee je via gnTel voordelig belt. Alle gesprekken die je met de FlexMobile app start, lopen via het gnTel platform. Zo kun je op kosten van de zaak bellen met je (privé) iPhone.

Category: FlexMobile

FlexMobile werkt op Android of op iOS van iPhone. De iPhone-versie is compatibel met iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4s en iPhone 5. De iPhone app is geoptimaaliseerd voor de iPhone4 en iPhone5 en vereist iOS 5.1 of nieuwer. De Android-versie is geschikt voor Android firmware versies vanaf 2.3. FlexMobile is compatibel met de meeste toestellen van Samsung, HTC, Sony, etc.

Category: FlexMobile

Om met FlexMobile te kunnen bellen, heb je een iPhone of Android-toestel nodig, de gnTel app ‘FlexMobile’ en een account. De gnTel App ‘FlexMobile’ is te vinden in de App store van Apple of de Google Play store. Nadat je de app geïnstalleerd hebt, vul je het telefoonnummer van je mobiele telefoon in, de accountcode en de bijbehorende pincode. Op de Android-versie wordt gevraagd je instellingen te verifiëren.

Category: FlexMobile

Op je iPhone ga je naar ‘Instellingen’ en kies je uit de lijst met apps de gnTel FlexMobile app. Op Android kies je de FlexMobile app vanuit de lijst met applicaties.

  • Vul onder ‘Tel.nr.’ je mobiele telefoonnummer in het formaat 316xxxxxxxx in
  • Bij ‘Account’ het accountnummer voor de dienst
  • Bij ‘Pincode’ de bijbehorende pincode
Category: FlexMobile
  • Op je iPhone open je de app. Met een Android toestel kun je je normale telefoon dialer gebruiken.
  • Kies een telefoonnummer uit je contacten of toets het telefoonnummer in en druk op ‘call’
  • Je wordt gebeld, neem het gesprek aan (of gebruik Auto-answer op Android)
  • Het gekozen nummer wordt gebeld
  • Je belt nu voordelig via FlexMobile van gnTel

Wil je een gestart gesprek afbreken, dan kan dat zodra je de optie ‘Cancel call’ in het scherm ziet staan. N.B. wanneer je het inkomende telefoontje van FlexMobile later via je telefoon afwijst, dan wordt degene die jij belt nog steeds door FlexMobile gebeld en krijgt hij of zij jouw voicemailmelding te horen. Er worden dan dus wel gesprekskosten gemaakt! Wil je een eenmaal opgezet gesprek niet doorzetten, neem dan eerst het binnenkomende telefoontje op en verbreek vervolgens de verbinding. Nu wordt het nummer niet meer gebeld.

Category: FlexMobile

Ja, FlexMobile stuurt een databerichtje naar het gnTel platform, waarna het gnTel platform de verbinding opzet.

Category: FlexMobile

Overal waar je netwerkdekking hebt. Dus ook in het buitenland, mits je roaming aan hebt staan. De kosten voor het ontvangen van het gesprek in het buitenland komen op de rekening van de mobiele telefoon. Zie ook: ‘Hoe kan ik FlexMobile in het buitenland gebruiken?’

Category: FlexMobile

Wanneer je belt via FlexMobile, dan word je mobiele nummer of een zakelijk vast nummer zichtbaar meegestuurd. Zo kan degene die gebeld wordt zien wie hem belt en op dat nummer terugbellen.

Category: FlexMobile

Ja, dat kan. Ga naar ‘Instellingen’ op je iPhone en kies uit de lijst de gnTel FlexMobile app. Of open de Android FlexMobile app. Vervolgens kan je onder ‘Call Settings’ je nummerweergave aan of uit zetten.

Category: FlexMobile

Indien je gebruik maakt van een vast nummer dat gekoppeld is aan een account voor FlexMobile, ben je bereikbaar op dat vaste nummer. Gesprekken die binnenkomen op je vaste nummer worden doorgeschakeld naar je 06-nummer. Heb je geen vast nummer, dan ben je gewoon bereikbaar op je 06-nummer.

Category: FlexMobile

De gesprekskosten zijn afhankelijk van het type account en de dienst die je gebruikt. Informeer bij gnTel welk type account je gebruikt en wat de tarieven zijn.

Category: FlexMobile

Kijk op https://gntel.nl/nl/tools/internationale-toegangscodes/ voor het volledige overzicht.

Category: FlexMobile

Ja. Bij gebruik in het buitenland komen er dataroaming kosten bij voor het ontvangen van een gesprek in het buitenland. Deze worden door je mobiele operator in rekening gebracht. Kijk op de website van je mobiele operator wat die kosten zijn. N.B. FlexMobile maakt gebruik van mobiel internet. Dataroaming moet ingeschakeld zijn om gebruik te kunnen maken van de FlexMobile app. Kijk voor de kosten van mobiel internet in het buitenland op de website van je mobiele operator.

Category: FlexMobile

Ja, mits je account toestemming heeft om servicenummers te bellen. Servicenummers in het buitenland zijn niet aankiesbaar.

Category: FlexMobile

Neem contact op met gnTel op telefoonnummer 020-240 00 40 om de dienst te laten blokkeren. Nadat jij je telefoon terug hebt of je een nieuwe hebt, kan gnTel de dienst weer activeren. Eventueel misbruik is voor eigen rekening.

Category: FlexMobile

Gesprekken worden per seconde afgerekend.

Category: FlexMobile

Download de FlexMobile app uit de App store. Stel vervolgens je telefoonnummer, accountcode en pincode in. Zie ook: “Invullen account details’.

Category: FlexMobile

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • De instelling van FlexMobile is niet (meer) correct
  • Je beschikt nog niet over een actief account voor FlexMobile
  • De gekozen bestemming is geblokkeerd
  • Het account voor FlexMobile is geblokkeerd door gnTel

Neem in alle gevallen contact op met gnTel op 020-2400040.

Category: FlexMobile

Je ontvangt de factuur maandelijks van gnTel, uitsluitend per e-mail. Voor FlexMobile is automatische incasso verplicht.

Category: FlexMobile

Ja, de kosten van FlexMobile komen op de factuur er bij.

Category: FlexMobile

De eenmalige kosten worden gefactureerd en geïncasseerd op de eerstvolgende factuur na activatie van je FlexMobile account.

Category: FlexMobile

De abonnementskosten worden per maand in rekening gebracht over de afgelopen maand. In de maand waarin je FlexMobile account start wordt altijd het volledige abonnementsbedrag in rekening gebracht.

Category: FlexMobile

Op de factuur is per bestemming het bedrag voor alle gesprekken naar die bestemming zichtbaar. Daarnaast is het abonnement gespecificeerd en bij de aanvang de eenmalige kosten.

Category: FlexMobile

FlexMobile is uitsluitend voor zakelijke klanten. Om FlexMobile te kunnen afnemen gelden de volgende voorwaarden:

  • Je moet een mobiel abonnement hebben (FlexMobile kan niet i.c.m. een pre-paid kaart worden afgenomen)
  • Je moet een Kamer van Koophandel inschrijving hebben
  • Automatische incasso is verplicht.
Category: FlexMobile

Bestellen kan via een gnTel partner. Voeg kopieën van de volgende documenten bij:

  • Kopie recente factuur mobiel abonnement
  • Kopie uittreksel KvK niet ouder dan 6 maanden
  • Kopie legitimatie van tekeningsbevoegde zoals vermeld op het uittreksel KvK
Category: FlexMobile
Dienst Eenmalig Maandelijks
FlexMobile app gratis gratis
FlexSmartphone account € 10,- € 2,50
FlexTravel € 10,- € 4,-
Vast telefoonnummer € 10,- € 2,-
Category: FlexMobile

Een FlexSmartphone account kan alleen in combinatie met een FlexTelephony (hosted VoIP) of FlexConnect (SIP-trunk) van gnTel gebruikt worden. Een FlexTravel account kan ‘los’ dus zonder dat je FlexTelephony (hosted VoIP) of FlexConnect (SIP-trunk) van gnTel afneemt, gebruikt worden.

Category: FlexMobile

De looptijd is 12 maanden. Hierna is de dienst per maand opzegbaar met een opzegtermijn van één maand.

Category: FlexMobile

Load More

FlexPBX is de redundant uitgevoerde, online telefooncentrale van gnTel. Met FlexPBX beschik je over een onbeperkt aantal toestelpoorten en alle basisfunctionaliteiten van een telefooncentrale voor een vaste prijs per maand. De enige beperking zit in het aantal gelijktijdige externe gesprekken.

Category: FlexPBX

FlexPBX heeft een aantal voordelen:

  • FlexPBX is een volledig redundante telefooncentrale
  • FlexPBX is eenvoudig en snel te upgraden in zowel capaciteit als diensten
  • FlexPBX kent geen eenmalige kosten!
Category: FlexPBX

FlexPBX beschikt standaard over alle basisfunctionaliteiten van een telefooncentrale.

Category: FlexPBX

Naast de standaarddiensten van FlexPBX zijn er ook extra diensten mogelijk.

Category: FlexPBX

Voor FlexPBX heb je een toestel nodig dat geschikt is voor VoIP en het SIP-protocol ondersteunt. Kijk bij Hard- & Software voor de typen toestellen die gnTel ondersteunt.

Category: FlexPBX

Ja. FlexPBX kan gebruikt worden voor meerdere vestigingen en/of thuiswerkers. Omdat FlexPBX een online telefooncentrale is, kunnen telefoontoestellen zich via het internet, vanaf verschillende locaties aanmelden op je FlexPBX.

Category: FlexPBX

Het aantal toestellen binnen elk FlexPBX pakket is onbeperkt. De beperking zit in het aantal gelijktijdige, externe gesprekken. Het aantal intern te voeren telefoongesprekken is binnen FlexPBX niet beperkt.

Category: FlexPBX

FlexPBX is beperkt op het aantal gelijktijdige externe telefoongesprekken. Het aantal intern te voeren telefoongesprekken is binnen FlexPBX niet beperkt. Net zoals op een fysieke telefooncentrale. Bij normaal kantoorgebruik, kun je uitgaan van 5 toestellen per externe telefoonlijn. Dus FlexPBX 8 kan in die situatie tot 5 x 8 = 40 werkplekken gebruikt worden.

Category: FlexPBX

De telefoontoestellen melden zich via internet aan op je FlexPBX. Per gesprek heb je in zowel de up, als download 100 kb/s nodig. Dus op een internetverbinding van 20/1 Mbit kun je 10 gelijktijdige gesprekken voeren.

Category: FlexPBX

Het kan dan zijn dat het aantal gelijktijdige, externe gesprekken onvoldoende is. In dat geval kan je upgraden naar een FlexPBX met een groter aantal lijnen.

Category: FlexPBX

Ja. Je huidige telefoonnummer(s) kun je behouden. Na nummerportering kan(kunnen) deze gekoppeld worden aan je FlexPBX.

Category: FlexPBX

Als je gaat verhuizen, verhuist je FlexPBX vanzelf mee. Je hoeft alleen maar je toestellen op je nieuwe locatie aan je internetverbinding te hangen.

Category: FlexPBX

Ja. Als FlexPBX eenmaal is ingericht, kun je online toegang krijgen om jouw online telefooncentrale te beheren. Je kunt dit ook door een partner van gnTel laten beheren.

Category: FlexPBX

Ja. Mits al je FlexTelephony accounts minimaal 12 maanden actief zijn. FlexTelephony is niet te combineren met FlexPBX.

Category: FlexPBX

Ja. Mits je FlexPBX abonnement minimaal 12 maanden actief is. FlexPBX is niet te combineren met FlexTelephony.

Category: FlexPBX

Load More

Het toestel ontvangt geen nieuwe updates meer van onze auto-provisioning server. De gegevens die in het toestel staan worden echter niet gewist. We raden aan het toestel terug te zetten naar factory-defaults of het wachtwoord van het phone account te wijzigen.

Nee, dit gaat niet automatisch. Druk in de Provisioning Interface op de knop ‘Refresh timer’ en herstart het toestel binnen een uur, zodat alle settings opnieuw ingeladen kunnen worden.

Nee, dit kan niet.

Nee, dit is momenteel niet mogelijk. Deze functionaliteit wordt binnenkort via mijn.gntel.nl aan de eindgebruiker aangeboden.

Het kan zijn dat het toestel verbinding maakt van een ander IP dan in de PI is ingesteld. Controleer dit IP adres. Het is mogelijk dat het initiële uur verstreken is. Gebruik de knop ‘refresh timer’ om auto-provisioning weer mogelijk te maken.

Nee, de timer bepaalt alleen of de sip-accountgegevens in het toestel worden gezet. Wanneer de timer verstreken is, worden overige settings (zoals de Firmeware-updates en Partner settings) nog wel aangepast.

De eerste provisioning-actie vindt plaats direct nadat het toestel opnieuw op wordt gestart. Daarbij wordt het toestel automatisch ingesteld om in de nacht van zaterdag op zondag te provisionen.

Alleen de instellingen die gnTel meestuurt in het configuratiebestand worden in het toestel overschreven. Alle overige instellingen blijven behouden.

De auto-provisioning van de toestellen lopen via http en https. Het is in de meeste gevallen dus niet noodzakelijk om aanpassingen te doen in de firewall van de klant.

Load More

Komt u er nog niet uit? Neem contact op met onze klantenservice.