Cloud telefonie met gnTel

Bellen en gebeld worden via een van de meest stabiele netwerken voor cloud telefonie? Dan is gnTel de juiste telecomoperator voor u. Wij helpen bedrijven al meer dan 15 jaar met maatwerk VoIP-oplossingen. Ons VoIP-platform is zowel flexibel als stabiel en wordt gekenmerkt door een enorm hoge beschikbaarheid. Dit platform ontwikkelen wij voortdurend.

Als u start met cloud telefonie van gnTel, dan betaalt u een vast bedrag per maand per gebruiker. U heeft niet langer een dure, vaste telefooncentrale nodig, maar heeft via ons platform alle functies voor cloud telefonie ter beschikking. Optimaal bereikbaar zijn, zonder aanschaf van apparatuur of zorgen over het onderhoud; dat is cloud telefonie van gnTel.

Waarom cloud telefonie?

Waar ISDN is gestopt is cloud telefonie, telefoneren via het internet, de norm geworden. Cloud telefonie houdt in dat u niet meer belt via een aparte telefoonlijn, maar via uw huidige internetverbinding. U heeft zodoende geen eigen telefooncentrale meer nodig, maar maakt gebruik van een hypermoderne telefoonoplossing in de cloud. Uw cloud telefonie provider draagt hier zorg voor.

Cloud telefonie is erg voordelig voor bedrijven. U maakt gebruik van een moderne telefooncentrale, heeft minder bekabeling nodig, heeft geen onderhoudskosten en bespaart flink op uw belkosten, soms tot wel 70%. Daarnaast is cloud telefonie sneller en betrouwbaarder en is de gesprekskwaliteit een stuk beter dan bij analoge telefonie. Ook is cloud telefonie erg schaalbaar en flexibel. U kunt eenvoudig lijnen, gebruikers en functies toevoegen en verwijderen. U kunt dus wel stellen dat cloud telefonie meegroeit met uw bedrijf.

Zakelijke Cloud telefonie

Start met Cloud telefonie van gnTel en ervaar de voordelen voor uw bedrijf. Wij bieden betaalbare bedrijfstelefonie op maat aan bedrijven door heel Nederland.

Altijd maximaal bereikbaar zijn

Cloud telefonie van gnTel gaat gewoon via de internetlijn in uw kantoor. Wij zorgen ervoor dat uw bedrijf steeds weer over de meest performante telefooncentrale beschikt. Samen met onze VoIP-resellers zorgen wij ervoor dat u onmiddellijk aan de slag kunt met onze cloud telefonie. En meer: onze resellers vertellen u uitvoerig hoe u onze cloud-oplossing maximaal kunt benutten.

Overal goed kunnen communiceren

gnTel draagt zorg voor een op de juiste wijze ingericht en geïnstalleerd cloud telefonie systeem, waardoor uw medewerkers altijd en overal goed kunt communiceren. Van de vaste werkplek tot thuis of onderweg. Dit noemen wij zorgeloos bellen. gnTel staat bekend om haar maatwerk telefonie-oplossingen voor bedrijven. Ook voor uw bedrijf kunnen wij een cloud telefonie op maat realiseren. Zo kunnen wij middels diverse functionaliteiten en koppelingen een compleet belplan creëren voor inkomende en uitgaande oproepen. Hierdoor kunnen communicatiestromen eenvoudig worden beheerd.

Cloud telefonie en de voordelen van gnTel

  • Bellen en gebeld worden
  • Doorschakelen
  • Een ander toestel in de groep op afstand opnemen
  • Kiezen hoelang en waar een toestel over gaat
  • Bellers in de wacht zetten
  • Wachtmuziek
  • Verkort kiezen (voor onderling bellen)
  • Voicemail als e-mail ontvangen
  • Binnenkomende gesprekken doorverbinden
  • Meerdere gesprekken tegelijk aannemen

FAQ Cloud telefonie

Is cloud telefonie betrouwbaar?

Als een traditionele telefooncentrale uitvalt, dan is uw bedrijf niet meer bereikbaar. De telefooncentrale in de cloud van gnTel is echter redundant uitgevoerd en draait vaak in meerdere datacenters; valt de één uit, dan neemt de ander het over. Hierdoor blijft de cloudoplossing in de lucht.

Wat gebeurt er als het internet uitvalt?

Als het internet uitvalt en geen van uw telefoontoestellen meer bereikbaar is, worden alle gesprekken automatisch doorgeschakeld, bijvoorbeeld naar uw mobiel. U kunt ook een faxnummer of ISDN-nummer kiezen. Zo mist u nooit een gesprek!

Heb ik met cloud telefonie nog een telefooncentrale op locatie nodig?

Een fysieke telefooncentrale is met cloud telefonie niet meer nodig. Cloud telefonie van gnTel verloopt via een online telefooncentrale. Deze staat in een extern datacenter van gnTel. Hierdoor hoeft u niet te investeren in de aanschaf van een eigen centrale. Ook het beheer en onderhoud van de cloud telefooncentrale komen voor de rekening van gnTel.

Kan ik mijn bestaande nummers meenemen?

Met cloud telefonie bij gnTel kunt u de telefoonnummers waar u eigenaar van bent gewoon meenemen. De gecertificeerde VoIP-resellers van gnTel zullen uw nummers naar ons platform “porteren”, zodat u hierop bereikbaar blijft.

Werkt cloud telefonie alleen als de ontvanger dit ook heeft?

Met cloud telefonie belt u zoals u dat met traditionele telefonie gewend bent. Je kunt dus gewoon bellen naar analoge, ISDN en mobiele bestemmingen. De ontvanger heeft dus geen cloud telefonie nodig om uw telefoontje te ontvangen.

Kan ik met cloud telefonie bellen naar mobiele nummers?

Met cloud telefonie kunt u gewoon bellen naar mobiele nummers. Met cloud telefonie belt u immers zoals u dat met traditionele telefonie gewend bent. Sterker nog, de functies zijn sterk uitgebreid waardoor ook keuzemenu’s, tijdschema’s, dynamische doorschakeling, wachtrijen, openingstijden en voicemail mogelijk zijn.

Hoe snel moet mijn verbinding zijn voor cloud telefonie?

Voor cloud telefonie heb je een internetaansluiting nodig. De benodigde snelheid van uw internetverbinding (bandbreedte) wordt bepaald door het aantal gelijktijdig te voeren gesprekken. Deze bandbreedte moet altijd beschikbaar zijn. Als richtlijn kunt u rekening houden met een bandbreedte van 100 Kb/s per gelijktijdig telefoongesprek.

Betaal ik voor inkomende oproepen?

Nee, wanneer u inkomende oproepen beantwoordt met uw IP-telefoon, betaalt u geen extra kosten.

Blijft mijn organisatie bereikbaar tijdens de overstap naar cloud telefonie?

Tijdens de overstap naar cloud telefonie blijft uw organisatie gewoon bereikbaar. Uw klanten en medewerkers zullen niets van de overgang merken.

Kan ik met cloud telefonie gratis bellen tussen verschillende vestigingen?

Eén cloud telefooncentrale volstaat voor de gehele organisatie. Hierdoor kunt u tussen vestigingen onderling, mits zij via de telefooncentrale bellen, gratis gebruikmaken van cloud telefonie. Ook werknemers onderling kunnen gratis telefoneren via de cloud. Dit kan eenvoudig en snel middels een kort intern telefoonnummer.

Slimme en snelle overstap naar cloud telefonie van gnTel

Als u wilt starten met cloud telefonie van gnTel, dan dragen wij zorg voor een slimme en snelle overstap. Onze VoIP-partners helpen u graag bij het overzetten van uw telefoonnummers. Geen downtime; wij zorgen dat u ook tijdens de overstap bereikbaar blijft voor al uw klanten en prospects.

Zakelijke cloud telefonie van gnTel betreft een abonnementsvorm: u betaalt een vast bedrag per gebruiker per maand. Dit biedt u flexibiliteit; u kunt gewoon op- en afschalen als u hier behoefte aan heeft.

Maatwerk cloud telefonie via gnTel

Zoekt u een cloud telefonie-oplossing op maat voor uw bedrijf, die betrouwbaar én betaalbaar is? Neem dan contact met ons op. Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden. U kunt onze cloud telefonie ook afnemen in combinatie met onze andere diensten, denk onder andere aan SIP trunk, videobellen en Vast Mobiel integratie.