Voip Bellen en gebeld worden

VoIP bellen kan eenvoudig en snel met de VoIP-oplossing van gnTel. Wij zijn al ruim 15 jaar VoIP-provider, dus u bent bij ons in goede handen. Met hosted VoIP (of Cloud telefonie) van gnTel heeft u als klant geen telefooncentrale meer nodig. U rekent af per gebruiker per maand en heeft zo alle functies voor VoIP bellen tot uw beschikking op het gnTel platform.

Wat is VoIP bellen?

VoIP staat voor Voice over Internet Protocol, oftewel: bellen via het internet. Met VoIP gebruikt u uw internetverbinding dus ook voor uw telefonie. Bij VoIP bellen is de gesprekskwaliteit beter dan bij digitaal of analoog bellen en u betaalt een lager vast maandbedrag. Lees ook onze uitgebreide uitleg: Wat is VoIP?

VoIP bellen en verdwijnen ISDN

De traditionele telefonietechniek ISDN wordt door KPN uitgefaseerd. VoIP bellen met Cloud Telefonie is beslist de beste vervanger. VoIP bellen biedt meer flexibiliteit, efficiëntie, bereikbaarheid, betere integratiemogelijkheden en meer functionaliteit dan ISDN. Daarnaast bespaart u flink op uw belkosten.

VoIP bellen zakelijk

VoIP bellen bij u op kantoor? Zakelijk VoIP bellen heeft veel voordelen op het gebied van bereikbaarheid, schaalbaarheid, flexibiliteit, efficiëntie.

Altijd bereikbaar met VoIP bellen

VoIP bellen met gnTel gaat via de bestaande internetlijn op uw kantoor. VoIP-provider gnTel biedt een van de meest betrouwbare netwerken voor VoIP bellen. De oplossing voor VoIP bellen van gnTel wordt geleverd en geïnstalleerd door gecertificeerde VoIP-resellers.

Optimaal communiceren met VoIP

Een goed ingericht Cloud VoIP-systeem zorgt dat u optimaal kunt communiceren. Met VoIP bellen via de Cloud bent u optimaal bereikbaar voor klanten en prospects, ongeacht waar uw medewerkers zich bevinden. Het gnTel VoIP-systeem biedt immers maximale flexibiliteit. Met diverse functies die aansluiten op puur VoIP bellen, is een compleet belplan uit te stippelen voor inkomende en uitgaande gesprekken binnen uw bedrijf. Zo mist u nooit een gesprek of een potentiële order.

Mogelijkheden VoIP bellen van gnTel

  • Bellers in de wacht zetten
  • Wachtmuziek
  • Een ander toestel in de groep op afstand opnemen
  • Kiezen hoelang en waar een toestel over gaat
  • Dooschakelen
  • Bellen en gebeld worden
  • Verkort kiezen (voor onderling bellen)
  • Voicemail als e-mail ontvangen
  • Binnenkomende gesprekken doorverbinden
  • Meerdere gesprekken tegelijk aannemen

Voordelen VoIP bellen van gnTel

  • Verbeterde functionaliteit en gesprekskwaliteit. VoIP bellen gaat gepaard met uitgebreide functies. Denk aan keuzemenu’s, tijdschema’s, dynamische doorschakeling, wachtrijen, openingstijden en voicemail.
  • Onbegrensde capaciteit. Met VoIP bellen is er nooit een lijn bezet. Er kunnen net zoveel gelijktijdige gesprekken gevoerd worden als dat er toestellen zijn.
  • Verregaande flexibiliteit. Toestellen inrichten en aanpassen kan met VoIP op ieder moment. Hierdoor kan VoIP meegroeien (en krimpen) met het bedrijf.
  • Kostenverlaging. In vrijwel alle gevallen is VoIP bellen goedkoper dan digitaal of analoog bellen. Bellen via het internet is goedkoper en tevens zijn er geen uitgaven meer verbonden aan aanschaf, onderhoud en beheer van een fysieke telefooncentrale.
  • Overal bereikbaar. Met een werkende internetverbinding kan VoIP bellen overal; op kantoor, thuis en onderweg.
  • Bereikbaar op verschillende devices. Met VoIP bellen worden zowel (mobiele) telefoon als computer en tablet een volwaardig onderdeel van de telefooncentrale. Ook andere communicatiemiddelen kunnen worden toegevoegd, zoals e-mail, fax en videobellen.
  • Bellen van en naar een vast nummer. Dankzij VaMo, de integratie van Vast naar Mobiel, kunnen inkomende gesprekken naar ieder gewenst toestel gerouteerd worden, zowel een mobiele als vaste telefoon.

FAQ VoIP bellen

Heeft VoIP bellen ook nadelen?

Er kleven ook enkele nadelen aan VoIP bellen. Zo is VoIP bellen niet mogelijk zonder internetverbinding. Bij grote drukte op het netwerk worden de prestaties minder, maar de nu alledaagse 4G en 5G bieden hierin een uitkomst. Daarnaast zijn er voor VoIP bellen speciale toestellen nodig. Er kan ook gebruik worden gemaakt van een zogenoemde VoIP-converter. Toch zijn de voordelen van VoIP bellen veel groter dan de nadelen ervan.

Wat heb ik nodig voor VoIP bellen?

Voor VoIP bellen zijn er een aantal dingen nodig:

  • Een (snelle en stabiele) internetverbinding
  • VoIP-toestel (IP-toestel)
  • Een VoIP abonnement
  • Telefoonnummer (u kunt ook een nummer bij gnTel aanvragen)

Aan welke eisen moeten VoIP-toestellen voldoen?

Voor VoIP bellen is een internet telefoon nodig die over poort 5060 communiceert. Internet telefoons worden daarom ook wel VoIP-telefoons of IP-telefoons genoemd. Ook moet het toestel gecertificeerd zijn op het platform waarmee men belt.

Blijft mijn organisatie bereikbaar tijdens de overstap van ISDN naar VoIP?

Tijdens de overstap naar VoIP bellen blijft uw organisatie gewoon bereikbaar. Uw organisatie en klanten merken hier helemaal niets van.

Kan ik mijn huidige telefoonnummers blijven gebruiken?

Het is goed mogelijk om uw huidige telefoonnummers te behouden. De gecertificeerde VoIP-partners van gnTel helpen u hierbij. Dit maakt het nog eenvoudiger om over te stappen.

VoIP bellen met gnTel

Wilt u starten met VoIP? Neem dan gerust contact met ons op. VoIP is goed te combineren met onze andere telefoondiensten, waaronder SIP trunk en Vast Mobiel integratie. Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden.